søndag den 13. februar 2011

Vis mig dine vaser


Vaser kommer man ikke uden om , når man elsker blomster. Jeg har en mængde forskellige.
Foruden en del i helt klart hvidt glas, som ofte er det pæneste, vil jeg vise jer et lille udvalg.
Den første er af keramik - det er så hot lige nu, men stadig kan man erhverve dem billigt i genbrugserne. Denne - en fra tyske Strehla- kostede en tier.

Den turkise glasur er så smuk. Den buttede vase er tysk og de to andre fra Søholm. De sere større ud, end de er i virkeligheden. Hvilke blomster vil passe den farve? Hvide - gule? Eller mørkeblå?


Disse tinkrus har jeg i mange størrelser, de passer til de fleste blomster.


Denne her har jeg normalt ikke stående, men den kaldte på de gule forsythia. Mere tysk keramik.

 Pala-vaserne fra 60'erne designet af finske Helena Tynell er jeg storsamler af. Dem har jeg i snart sagt alle farver og størrelser. Dette er den største, højde 11 cm. Er så flot til tulipaner.


Den nye blåblomstrede - fra Villeroy og Bosch


Roserne ligger tit og svømmer i en skål - her en sølvting.


Det italienske krus passede bare til grøftekantblomsterne - livsglæde!

 Bare sådan.

 Små vaser - egentlig glasstager fra Holmegård (60'erne) - lige til en kuvert.

Helt neutral i glas...
Hvilke vaser holde du særlig meget af?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar