torsdag den 10. februar 2011

Konkurrence


En lille konkurrence om det bedste have-sommer-billede findes på bloggen Mosepladsen - jeg prøver her med dette foto, som har fået titlen Sommer i Danmark.
Kornet og de to vilde blomster kornblomst og valmue er symbolet på sommer på landet i Danmark for mig.
Mange år har vi savnet dem, for når der sprøjtes alt for meget, dukker de ikke op i marken, men der er flere steder her omkring, hvor jeg bor, vi kan se dem og jeg nyder virkelig synet.
Her får I sidste vers af den skønne sommersang.


Du danske Sommer, min Hilsen tag,
du lyse Nat og du lyse Dag!
Gaar tit du kold over Landet hen,
jeg ved, du kommer dog hed igen!
Ja, ja, ja,
jeg ved, dit Hjerte er Guld endda.

Thøger Larsen, 1923

1 kommentar:

  1. Hyggelig hilsen fra vårt kjære naboland i syd. Dere har noen gode markblomster. Lykke til..

    SvarSlet