tirsdag den 16. februar 2010

Avis Pot Maker



Her  kan man se, hvordan man UDEN at investere i en træ-pot maker til 150 kr.kan lave sine egne potter til alt det, der skal sås de næste par måneder-

Jeg er lidt ambivalent over for det - dels holder jeg ikke avis i øjeblikket, dels synes jeg, de har tendens til at gå i stykker når der vandes...OG dels har jeg en kæmpebeholdning af plastpotter...
Men for andre er det en supergod ide, de kan smides på komposten eller plantes direkte i jorden.

 
forsøget med ½-liter mælkeflasken faldt bedst ud....

Husk dog, at det skal være aviser uden farvetryk.

4 kommentarer:

  1. Fik en del stiklinger í avispotter, af et hold venner sidste år, og de overlevede fint at stå i en kasse, og vokse til jeg fandt et bed til dem.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Tak for tippet - jeg har lige købt chillipeberfrø, så jeg snupper straks ideen.

    SvarSlet
  3. Jeg har haft en potmaker i en del år, så den bruger jeg selvfølgelig. Jeg har tænkt en del over hvordan man kunne lave potter hvis man ville have en anden størrelse end den ens potmaker kan lave. Det ved jeg så nu. Hidtil har jeg løst problemet med større potter ved at bruge havregrynsposer.
    Fordelen ved papirpotter er netop at de ikke holder så godt og man forstyrrer rødderne mindre ved omplantning. Fordelen ved plastikpotter er den mindre fordampming/udtørring.
    Hilsen fra Merete.

    SvarSlet