lørdag den 25. juni 2011

Buketter - Begrænsningens kunst.



Når jeg laver buketter, har jeg været i en periode, hvor jeg sagde til mig selv..less is more...forsøgte virkelig at lave enkle arrangementer, men nu.....
Jeg har mistet min søn, jeg elsker blomster, elsker farver og dufte.....så jeg går helt grassat og tænker på HAM....på gravstedet...der skal buketten stå...og så bliver den mere MORE end less- for følelser er .....




I buketten er brugt en rose i midten - en Clair Renæssance, som i vinter frøs helt ned, og jeg havde dystre tanker om dens /deres overlevelse...jeg havde 5 stykker, og de var alle gået heeelt  tilbage...men nu står de  med srtuttende nye stængler og fine blomster. Mirakuløst??? Jeg takker.
Udenom er studenternelliker, lidt haveklinte og reseda....så kunne jeg have sluttet, men alligevel kom de hvide med...og lige nu har jeg glemt navnet...(psykologen siger at det er helt almindeligt i sådan en sorgproces...)  og yderst er der de altid brugbare løvefod...enten blomster eller blade kan altid anvendes i buketter.



god weekend fra

4 kommentarer:

  1. Jeg synes, at den er meget smuk. Han ville have elsket den, om du så satte alverdens blomster i.

    SvarSlet
  2. Jeg synes at den er virkelig smuk, og jeg tror også at han ville elske den :-)

    SvarSlet
  3. Ja, du har ret: Less is more!

    Jeg må også se at få noget Lodden Løveford i haven. Den er skøn med sin limegulgrønne farve og duskede form. Både i haven og i buketterne!
    Det var lige den jeg savnede i min Patricia Guild-buket. (som vist var mere a la more is more....)
    ;)

    God sommer fra

    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet