fredag den 11. marts 2011

Der er liv.


Hvor herligt! Det er en tomat, jeg købte i sidste uge, og da den smagte godt og i det hele taget var tiltalende, skar jeg én over og pillede kernerne ud.
Såede dem i en lille bakke....for jeg var lidt skeptisk ved forsøget, men efter "Roma" er det den, der er hurtigst oppe - "San Marzano" hedder den, men nu må vi se, om den bliver som sin mor. Jeg ved ikke, om det er en hybridsort.
Ellers er der gang i georginerne


høje sorter - åkandeblomstrede



her har vi "Roma" og nogle Pompom-georginer.
Jeg er ret spændt på dem, jeg har en slags mere "Dahlia variabilis Redskin"
de kommer også i jorden, for hvis det lykkes, og de bliver kæmpestore og flotte....
Ja, så har jeg da skudt papegøjen..
Hvem drømmer ikke om en georginemark?




4 kommentarer:

  1. Åh Lavendel, jeg glæder mig til din have. Og jeg nyder at se dine bakker, lige så meget som mine egne.

    SvarSlet
  2. Åh så skønt, når frøene begynder at spire :-)

    SvarSlet
  3. Jaaa, det bliver en fest, der er osse et par georginer til dig, tror jeg!

    SvarSlet
  4. Ja, selvfølgelig skal du have pompom-georginer ;o)

    Jeg tror da lige jeg vil så nogle friske tomatfrø, bare for at prøve.
    Det er så skønt, når det spirer og gror.
    Klem

    SvarSlet