torsdag den 17. februar 2011

De nye roser


Egentlig har jeg roser i hobetal..vist nok 230....forskellige, men man kan jo blive forelsket..
Denne - Rosendal fra Poulsen er da rigtig nuttet, synes jeg. Så den sneg sig med hjem en dag, jeg var på udflugt i nærheden af Bogense. Der ligger faktisk ikke mindre end 3 rosenproducenter, og det er et fantasisk syn sidst på sommeren, når årets produktion står i fuldt flor. Spændende er det også at følge arbejdet i marken.
Et par af de lokale har vist gode forbindelser, for der kan man købe roser ved vejboder til en meget rimelig pris.
Således Rosendal og denne


Gavnø - også fra Poulsen...som skulle have en krydret duft....bare det ikke er karry, så skal den ikke høre noget for det. Den får en plads sammen med et par andre i den tone...den skulle også gå over mod orange i farven. Det er en buketrose, selvom den på dette foto mere ligner en tehybrid.
Jeg er spændt på at se dem, for den første sæson bliver de jo sjældent så flotte som senere.


4 kommentarer:

  1. Den øverste ser meget skøn ud.
    Jeg plantede også 4 roser i et nyt bed i efteråret og jeg er meget spændt på den kommende sommers resultat. 230 roser det er mange :-) jeg ved ikke hvormange jeg har, men ikke 230.
    Knus og god dag.

    SvarSlet
  2. Jeg har også flere...det er bare sorterne..hihi, men det er ikke altid, jeg orker at klippe de visne hoveder af på alle. Hvilke plantede du?? knus selv

    SvarSlet
  3. Kære Lavendel.

    Du er vist det man kalder en rosoman ;-D

    Ha' en deejlig dag

    SvarSlet