lørdag den 19. juni 2010

Fuchsia - en helt ny verden

En tur til Egeskov Slot på Sydfyn åbnede mine øjne for Fuchsiaernes verden--
hold da op, der var mange smukke!

De er endnu ikke på toppen af blomstringen..
så jeg må derned igen og ha' noteret navnene også.

Det er meget gamle eksemplarer, man har - stammerne er store og grove.

men ellers ikke noget groft over disse yndigheder!

Også buketter kan de - på Egeskov Slot!

til gengæld var kun én rose sprunget ud!!
Så - ikke alle steder på Fyn er der så lunt, som hos mig.

her er - fra i går 

Frühlingsduft -
Mary Rose (i knop) og
Redoutés.
Og det skønne er jo, 
der kommer nye hver dag!
En god lørdag til jer alle - og et stort velkommen til de nye læsere - det gør mig rigtig glad, at andre også har lyst til at læse med.


3 kommentarer:

  1. Havde også engang mange fuchsia- eller rettere min mand havde. Han købte vildt ind og bad mig potte om og så kiggede han kun på dem. Han vandede og nippede aldrig og tog sig kun af dem når de så skulle klippes tilbage i september og gemmes for så senere at få dem op alt for sent. Det gad jeg ikke mere, så jeg " glemte at få dem op et år. Jeg tror vi havde ca 40. Det var et kæmpe arbejde men flotte er de

    SvarSlet
  2. Hold da op - sikke en forsamling at passe. De er smukke, men de dufter jo ikke...

    SvarSlet
  3. Jeg elsker Fuchsiaer og plejer at have dem i havestuen, men den skal pille ned så iår har jeg ingen. Vi har en stor Fuchsiahave lige i nærheden, måske Lone du skulle besøge den, rosenposten i Harlev og mig??

    SvarSlet