tirsdag den 16. marts 2010

Påskeklokkerne - og de andre


Her har vi - til min store fryd - knopper i en selvsået påskeklokke! Jeg har boet her på Lavendelgården i 4 år, og den anden sommer opdagede jeg under - ja, hvad jeg kaldte  juleroserne nogle små bitte blade - helt samme facon som "mor" - flyttede dem varsomt et andet sted hen, hvor de kunne stå i fred for lugekonen -og så kvitterer de i år!


En af de andre - den ser ud til at blive lysere i farven - You never know what you're gonna get...

 
Lidt rim var der denne morgen, men de er jo seje....

det er skønt at se det hele - trods alt - er på vej nu.
For et år siden, har jeg lige tjekket i bloggen, var der 
fuldt op af krokus i haven....

Denne får også lov at være med i det gode selskab - en
stinkende nyserod -Helleborus foetida (føjdada), også selvsået.
se artiklen her i Havenyt, spændende om juleroser m.m.

5 kommentarer:

  1. Fine have billeder. Tænkte på om du er hjemme i weekenden? Tør måske vove mig forbi Lavendelgården ;o) (Er pølsen der stadig?)

    SvarSlet
  2. Et herlig syn som jeg lengter etter å se :) De aller første vårgledene er enestående, ingenting utover sommeren føles som dem når alt er nytt etter en lang og kald vinter. Så fin artikkel om juleroser du linket til!

    SvarSlet
  3. de må trives hos dig ! Mine spreder sig ikke.

    SvarSlet
  4. Hej...har gæster søndag (med ekstra hunde) og skal til håndarbejdsmesse engang lørdag...ved ikke lige hvornår, men sidst på søndagen er de gået igen...
    Miri...du luger dem nok væk, de helt små??

    SvarSlet
  5. Så heldig du er:) Jeg håper jeg har noen neste vår:)

    SvarSlet