lørdag den 10. oktober 2009

I tobakkens vold



Jeg havde passeret disse marker flere gange lige i nærheden og tænkt at det   måske var en slags majs...
men ved nærmere eftersyn




og opslag i guidebøgerne - det er sgi da tobak !




her tørres de lange blade




og her.
Bergerac-området er centrum for tobaksdyrkning i Frankrig. Så blev jeg så klog. Der findes endda et tobaksmuseum. Interessant, men jeg tror nok jeg kan nære mig. Dog ved opslag på nettet fandt jeg mange pudsige detaljer om indførelsen af tobak i sin tid. Således havde man i London særlige skoler, hvor man kunne lære (pibe)rygningens kunst, der var rygelærere - ja det er andre toner i dag!



lidt efterår er her da




her har de grønne figner, indtil nu har jeg kun set de blå.




Tagetes og ildtorn er i det hele taget i høj kurs hernede.
Her med lidt ildrøde pelargonier.


2 kommentarer:

  1. Troede lige du var begyndt at ryge :-)

    SvarSlet
  2. nej nej - den hopper jeg ikke på - ku' du se mig med en smart Gauloise i flaben...hihi

    SvarSlet