mandag den 5. oktober 2009

Frække franske frø



Det er rigtig sjovt for sådan en havetosse som mig at være "udstationeret" et stykke tid. Specielt sådan her ude på bøhlandet i det sydlige Frankrig-
Her er der kastanjeskove og -krat. Og lad mig sige det med det samme - de stikker - næsten som søpindsvin!




Jeg kender ikke navnet på dette træ - det ligner stangbønner...............
kan nogen hjælpe?




Disse kunne minde om dusksalvie - men det er det ikke, måske en anden salvie??
Frø kommer med hjem.

6 kommentarer:

  1. Jeg kender godt det træ, de gror skam også her i Danmark , men jeg kan ikke huske hvad det hedder, håber at du nyder det dernede

    Knus

    SvarSlet
  2. Ja, jeg gør - men hva mon dt hedder??

    SvarSlet
  3. Træet er charmerende. Det er et Johannesbrødtræ kære Lavendel. Og kastanierne tænker jeg er ægte kastanier, altså spiselige

    SvarSlet
  4. Er du sikker, Manna? For det troede jeg først, men googlede det og det havde meget tykkere bælge????ja kastanjerne er de ægte, dem man kan riste og nyde sammen med en lille tår vin...uhm!

    SvarSlet
  5. mon du har fundet ud af, hvad det er for et træ?. Jeg har tænkt og tænkt, vil også gerne vide det. Andre træer med bælge kunne være: Robinie-træ, det er det allerbedste træ til højbede. Blåregn har også bælge.
    Fortæl-fortæl................

    SvarSlet
  6. Ikke endnu, Manna, det er ikke blåregn og jeg mener slet ikke Robinie...men jeg må jo se at finde en at spørge...

    SvarSlet